۵۱ حمله تروریستی در پاکستان تنها در یک روز | ۱۲ نیروی امنیتی جان باختند

ارتش پاکستان اعلام کرد که امروز (پنجشنبه) و همزمان با برگزاری انتخابات عمومی در مناطق مختلف این کشور ۵۱ مورد حمله تروریستی به وقوع پیوست که طی آن ۱۲ نفر از نیرو‌های امنیتی کشته و ۳۹ نفر دیگر زخمی شدند.
۵۱ حمله تروریستی در پاکستان تنها در یک روز | ۱۲ نیروی امنیتی جان باختند
کد خبر : ۵۶۷۸۳

 نیرو‌های مسلح این کشور برگزاری انتخابات عمومی به صورت مسالمت آمیز و بدون خشونت را به مردم خود تبریک گفتند.

در این بیانیه آمده است: ارتش پاکستان با استقرار ۱۳۷ هزار پرسنل امنیتی و ۷ هزار و ۶۰۰ نفر از نیرو‌های واکنش سریع در ۶ هزار منطقه از حساس‌ترین مراکز رأی گیری محیط امن و مطمئن را برای مردم تضمین کرد.

در این بیانیه افزوده شد: ۵۱ حمله تروریستی عمدتاً در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان به وقوع پیوست که طی آن ۱۲ نفر از نیرو‌های امنیتی جان خود را از دست دادند و ۳۹ نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش پاکستان اعلام کرد که طی عملیات‌های مختلف در روز برگزاری انتخابات ۵ تروریست نیز به هلاکت رسیدند.

براساس این بیانیه، نیرو‌های مسلح پاکستان همچنان متعهد به حفظ صلح و امنیت در کشور و آماده حمایت بی دریغ در حفاظت از سنت‌های دموکراتیک پاکستان هستند.

زمان رسمی اخذ رای در تمامی حوزه‌های انتخاباتی مجالس ملی و ایالتی در شهر‌های مختلف پاکستان ساعت ۱۷ عصر امروز به وقت محلی به پایان رسید و اکنون شمارش آرا ادامه دارد.

در انتخابات امسال پاکستان ۱۲۸ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۷۶۰ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که بیش از ۶۹ میلیون و ۲۶۳ هزار نفر از آن‌ها مرد و بیش از ۵۹ میلیون و ۳۲۲ هزار نفر نیز زن هستند.

شبکه‌های خبری پاکستان هم اکنون در حال اعلام نتایج غیررسمی نتایج انتخابات در حوزه‌های مختلف این کشور هستند با این حال نتیجه نهایی و اعلام رسمی هرگونه پیشتازی احزاب از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام خواهد شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر